Beställning

När beställningen är klar skickas en automatisk orderbekräftelse till din e-post.

Orderbekräftelsen innehåller information som produkter, pris, fakturering och leveransadress.

Om du upptäcker något i orderbekräftelsen som inte stämmer måste du genast meddela oss via info@pressit.se

Om du vill avbryta ditt köp eller ändra något i din design går det bra så länge produkten inte har tryckts. Meddela oss så snart som möjligt om du vill göra ändringar eller vill avbryta ditt köp så kontrollerar vi möjligheterna för detta och återkommer så snart som möjligt.

Leveranstid och fraktkostnader

Leveranstid
Normal leveranstid 6 dagar. Order som hanteras manuellt så kan leveranstiden förlängas med ca: 5 dagar. Gäller då Petposter och teckenspråkets produkter.

Fraktkostnader
Fraktkostnad: 59 kr.
Fri frakt: Beställningar över 499 kr erbjuds gratis frakt.

Priser
Alla priser på Pressit.se anges i Svenska kronor.

För priser på produkter med eget tryck så kan priserna variera något från dag till dag, detta på grund av valutakursens förändringar.
Alla priser inkluderar kostnaden för digitalt tryck på ena sidan av produkten.
För en T-shirt som har 4 trycksidor (ärmar, rygg och bröst) ingår trycket med digitalt tryck på en av dessa trycksidor. Om du vill trycka på fler sidor eller annan typ av tryck än digitalt så tillkommer en låg avgift för detta. Totalpriset kan hela tiden följas under skapandets gång.

Produkter som bara har en möjlig utskriftssida, till exempel affischer/målningar och kepsar, ingår alltid digitalt i produktpriset som presenteras på vår sida.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på grund av prisändringar från leverantörer, felaktig utskrift i prislistan och fel i priserna på grund av felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Garanti

Vi erbjuder 30 dagars garanti från leveransdagen. Om något fel upptäcks på produkten som orsakas av ett produktions fel ber vi dig att inom 30 dagar från det att du mottog leveransen kontakta oss och berätta om felet på info@pressit.se

Vi ansvarar för returfrakten vid godkända garantiärende.

Garantin täcker inte
-Fel i text/bilder skapade med egen design av kunden.
-Dålig kvalitet/upplösning av bilder som laddats upp av kund eller andra design fel orsakade av kund.
-Slitage, onormal användning eller yttre påverkan.

Ångerrätt, retur och byte

Ångerrätt och ändringar kan endast ske om trycket inte har påbörjats.

Alla produkter trycks på beställning,
För att avbryta eller ändra en beställd produkt kontakta oss så snart som möjligt på info@pressit.se. Vi kontrollerar sedan möjligheten att avbryta och återkommer snabbt med svar.

Om en produkt som levererats inte matchar informationen i beställningen, till exempel fel storlek, färg, produkt typ eller design fel som orsakats vid tryckprocessen så kommer denna produkt att ersättas och levereras till dig utan extra kostnad.
Vi ansvarar för returfrakten för fel produkt.

Om vi ​​av någon anledning inte kan ersätta en defekt vara erbjuds kunden alltid en motsvarande vara eller återbetalning.

Betalning med Klarna

Klarna är en betalningstjänst som gör det möjligt för kunder att handla online och betala senare via faktura. Tjänsten innebär att du kan köpa varor och betala först när du fått hem varorna. Men det är viktigt att notera att obetalda eller försenade Klarna-fakturor kan påverka din kreditvärdighet. För att hålla koll på dina fakturor kan du logga in på Klarnas portal eller använda Klarnas app.

För att använda Klarna behöver du en faktura adress i Sverige.
Du behöver också ha ditt personnummer och din mejl adress till hands för att genomföra betalningen. Efter att du har gjort en beställning med Klarna kommer du att få ett mejl inom två dagar med instruktioner om hur du betalar fakturan. Som kund i Sverige har du 30 dagar på dig att betala fakturan och du kan använda bank- eller kreditkort för att betala utan extra kostnad. Du kommer också att få en påminnelse två dagar innan fakturan förfaller.

Det är viktigt att notera att Klarna är ett fristående betalnings företag och att företaget som du handlar från inte kan påverka om din begäran om att betala med Klarna accepteras eller inte. Om du har problem med din beställning eller betalning kan du kontakta Klarnas kundtjänst direkt.